Hoe potentiële klanten motiveren om te kopen?

Hoe potentiële klanten motiveren om te kopen

Verkopen of daten? Verkopen lijkt een beetje op daten.Je snapt wel dat je geen verlovingsring kan presenteren op je eerste date. Er is een wederzijdse relatie nodig die stap voor stap groeit, voordat deze naar de kerkdeuren leidt.Je kan het niet overhaasten, en je kan geen stappen overslaan als je op zoek bent naar verbintenissen […]

3 onfeilbare tips om jouw business te boosten na corona

business boosten na corona

Ben jij een winnaar? Of eerder een klager? Winnaars zijn altijd op zoek naar manieren om hun bedrijf te laten groeien. Winnaars vertrouwen op hun expertise en business, vertrouwen erop dat hun klanten voor hen klaarstaan en beseffen dat een crisis zoals corona ook specifieke kansen biedt die er in andere economische tijden niet zijn. […]

5 tips om meer referenties te krijgen

referenties

Het is geen geheim dat “mond-tot-mondreclame” of referenties krijgen van een tevreden klant een van de meest effectieve manieren is om nieuwe klanten te vinden en tegelijkertijd de relaties met bestaande klanten te versterken. Maar hoewel referenties van bestaande klanten extreem krachtig zijn en de hoogste kans op succes bieden, zetten maar weinig verkopers of […]

Sales Training B2B voor TOP resultaten

sales training B2B

Verkopen aan professionele klanten vereist een professionele aanpak Vaak is het aan de vertegenwoordiger of accountmanager om zélf in te staan voor het genereren van nieuwe leads. Dit is op zich al een behoorlijk moeilijk en vaak frustrerend gegeven; vaak worden beslissingsnemers immers volledig afgeschermd omdat ze niet zitten te wachten op alwéér een verkoper […]

Marketingplan als zelfstandige? Zo begin je eraan!

merketals zelfstandige - zo begin je er aan

Marketingplan als onderscheidende factor Ik zei het al eerder: een goed Marketingplan bepaalt je succes als ondernemer.En dit geldt niet enkel voor grote of middelgrote bedrijven. Integendeel: ook als kleine zelfstandige of als zelfstandige in bijberoep is het hyper belangrijk een degelijk Marketingplan te hebben. Het is belangrijk om als ondernemer na te denken en […]

Why, How, What (Golden circle)

Why, How, What (Golden circle)

Why, How, What? Why, How, What (Golden Circle) door Simon Sinek is een krachtig denkmodel waarmee je je als organisatie kan onderscheiden van concurrenten. Sinek’s Golden Circle biedt een waardevol inzicht in waarom sommige leiders en organisaties erin zijn geslaagd om uitzonderlijk invloedrijk te worden.Denk maar aan bijvoorbeeld Apple.Het toont hoe men kan inspireren in […]

Presentatie geven in 3 Stappen

Presentatie geven 3 tips

Presentatie geven? Niet eenvoudig maar wél effectief Een presentatie geven is meestal bijzonder effectief als men een bepaalde boodschap wil overbrengen. Een verkoper die een offerte presenteert bij klanten, een projectleider die een nieuw project voorstelt, de CFO die de jaarresultaten presenteert of een Sales Manager die zijn wekelijkse Sales Meeting kracht bij zet.Allemaal vormen […]

Omgaan met bezwaren

Omgaan met bezwaren

Moeten omgaan met bezwaren is normaal Dat je in de verkoop te maken krijgt met bezwaren – ook wel tegenwerpingen genoemd – is normaal.Bezwaren horen bij de verkoop als peper bij zout en zijn soms de reden waarom klanten niet onmiddellijk willen kopen. De meeste mensen houden nu eenmaal niet van verandering en houden het […]

ADKAR model: Succesvol Change Management

ADKAR change management

Wat is het ADKAR Change Management model? Mensen staan vaak sceptisch tegenover verandering.Verandering betekent immers uit de comfortzone stappen en dat vinden we niet fijn. Verandering kan ook betekenen dat je voor iets nieuws staat – iets wat men niet gewend is – vaak iets waar we misschien (nog) niet goed in zijn.Verandering gaat vaak […]

Local SEO: leid meer mensen naar je zaak

Local SEO - leid meer mensen naar je zaak

Wat is local SEO? En wat zijn de voordelen voor jouw bedrijf? Local SEO kan veel voordelen hebben voor jouw onderneming en daarbij speelt het aantrekken van nieuwe klanten uit jouw directe omgeving een grote rol. Net zoals we liever een fysieke winkel in de buurt bezoeken dan dat we er ver voor moeten rijden, […]